Love

بهنرین اهنگ farimanبانام توروباهمه ی خوبیات بزودی در وبلاگ برای دانلوگذاشته میشود لطفا نظرتونو بزارید برای من 

ممنون میشم ازشما

نوشته شده در شنبه 25 آذر 1398برچسب:,ساعت 22:53 توسط (zed)| |

در سال 2007 ، ژانویه ، 5 دوست در کپنهاگ در استودیویکوچکی تجمع کردند. که همه آنها به حال همان ارزوی به تغییر در موسیقیفارسی. که همه آنها با فرهنگ فارسی و موسیقی پرورش یافته بودند ، در حالیکه از ایران بسیار دور بودند. انتخاب قطعی و بدیهی بود که موسیقی فارسی روبا تاب یا همون سبک خودشون بخونن. و انها به خواندن موسیقی فارسی درمحدوده ی فارسی قانع نبودند ، بلکه آنها میخواستن موسیقی ایرانی رو را باترکیبی از سبک امریکایی یا عربی با موسیقی ایران نزدیک کنند . موسیقی کهعبارت است ازهنرمند می تواند به عنوان بیان شده باشد می خواهد.انها به فکرایجاد سبک جدید در موسیقی فارسی بودند . آنها در سال 2007 دو موسیقی بسیارموفق ارائه کردند با نام های (خانوم ببخشید و دختر بندر)، و با استقبالبزرگی که از انها شد ، موفقیت 5 مرد جوان با اشتیاق زیادی به موسیقی آغازشد. در سال 2008 tm bax به انجام کنسرتهای بزرگ در سراسر جهان پرداختوتجربیات زیادی کسب کردند. بعد از مدتی آنها تصمیم انتخاب استودیویبزرگتری را گرفتند. که نام آن سوابق افسونگر بود. tmbax برنامه های زیادیبرای شرکت های جدید داشتند. tm از کلمه ی فارسی تیمارستان می آید. علت ایننام گذاری به روزی بر میگردد که آنها بدون خواب دو روز در استودیو مشغولبودند و بعد از اتمام کارشان حرکاتشان مانند انسانهای دیوانه بود.
معرفی اعضا:

m.sain سبک:رپ , متولد:تهران 1362

amin سبک:پاپ , متولد:تهران 1353

shahin loo سبک:رپ متولد:تهران1361

alibi سبک:رپ متولد:کپنهاگ1366

nabilety سبک:رپ متولد:تهران 1362

نوشته شده در پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:,ساعت 1:7 توسط (zed)| |

بیوگرافی  zed bazi رو بخونینش جالبه

بالاخره مصاحبه با گروه زدبازی را که خیلی ها ازم تو نظر خصوصی شون خواسته بودند گذاشتم .

امیدوارم این مصاحبه محبوبیت بچه ها را از اینی که هست بیشتر کنه . برای خوندن این مصاحبه برید

به ادامه مطلب.

رپ بچه ها نه تنها خوب روی ریتم می شینه بلکه زبون روزمره شون ( که فحش هم شاملش می شه) نقطه نورانی آهنگهاشونه. برخلاف خیلی ها که زندگی واقعیشون با حرفهاشون فرق می کنه، بین آهنگهای زدبازی و زندگیشون فاصله ای نیست. بچه ها از زندگی حاشیه ای تهران و لندن حرف می زنن ( اوخ اوخ لوشون دادم).

- من سامان ویلسون ( Wilson ) هستم.
- مهراد هیدن ( Hidden )
- سهراب ام-جی ( MJ ) هستم.
(سیاوش sijal در فرانسه دانشجو هستش و از بچگی با زدبازی رفیق شده و صداش تو آهنگها شنیده می شه ولی موقع این مصاحبه تو اتاق نبود !)

شما توی لندن درس می خونین؟

بعضی هامون آره، بعضی هامون نه! کنارش کار هم می کنیم.

آهنگ های زدبازی رو کجا ضبط کردین؟

مهراد: آهنگ ها خونه من ضبط شده به جز بعضی از اونها که از موسیقی امینم ( Eminem ) استفاده شده

چرا اسم های مستعار انتخاب کردین و معنی اونها چیه؟

سامان (ویلسون): این مسئله از دبیرستان شروع شد. من با یکی از رفیقام به نام ممد ( محمد ) خیلی با هم جور بودیم. اون موهاش و قیافش شبیه بارت سیمپسون ( Bart Simpson ) بود. همه این رو سوژه می کردن و ما هم انقدر با هم جور بودیم که تصمیم گرفتیم دوتایی بشیم "ویلسون" ( به جای سیمپسون )

جریان "هیدن" چیه؟

مهراد: جریان خاصی نداره!

چرا اسم های فارسی انتخاب نکردین!؟ می خواستین ما رو حرص بدین؟ مثلاً جریان "ام-جی" چیه؟

سهراب: ام-جی مخفف کلمات Master Joint هستش! از اونجایی هم که خیلی ها می دونن من "سلطان دود" هستم این اسم رو انتخاب کردم. اسم ها رو هم خارجی انتخاب کردیم چون خارج از ایران هستیم دیگه!

شعر آهنگ ها رو خودتون تک تک می نویسین؟

مهراد: آره. خیلی ها فکر می کنن یک نفر از ما شعرها رو میگه. اما هر کدوم از ما هز قسمتی رو که قراره بخونه، خودش شعرش رو هم میگه.

ایده آهنگ "خلیج فارس" مال کی بوده؟

سامان: ایده من بوده. اما دوباره هر کسی شعر قسمت خودش رو گفته.

مهراد: ما اصولاً برای آهنگ ها اسم نمی ذاریم و اینها اسم هایی هستن که برای خودمون درست کردیم.

سهراب: این آهنگ ربطی به خلیج فارس نداره. فقط چون من توش میگم "زدبازی یدونست از خزر تا خلیج فارس" بهش می گیم "خلیج فارس". البته منظورم اینه که تو کل ایران ما یدونه ( تک ) هستیم!

یکی از خصوصیت های رپ ایرانی "رجز خونی" هست. جریان این چیه؟

سامان: رجز خونی کلاً قسمتی از موسیقی رپه. فرقی هم نداره ایرانی باشه یا خارجی. هر کسی توی این بازی سعی می کنه بگه که بهترینه. ما هم باور داریم که بهترینیم و همیشه اینو میگیم.

سهراب: رجز خونی اخطاری هست قبل از اینکه اتفاق بدی صورت بگیره. البته می تونه دروغ یا یه دستی هم باشه. ولی مال ما راست بوده!

مهراد: ما هیچ وقت نقشه نمی کشیم که چی بخونیم. اکثراً "زدبازی" عقیده های خودمونه و حرف هایی هست که خودمون دوست داریم بگیم. از روزی هم که شروع کردیم فقط برای خودمون می خونیم.

پس چرا آهنگ هاتون رو می ذارین روی اینترنت؟

سهراب: که بقیه هم گوش کنن!

مهراد: ما آهنگ رو روی اینترنت نذاشتیم!

سامان: قرار نبود از اول آهنگی روی اینترنت بره. روزی که این موضوع رو به خود من گفتن کلی تعجب کرده بودم!

زدبازی" چطور شروع شد؟

مهراد: اول هر کسی توی برنامه خودش بود. من با سامان، در تهران توی دبیرستان آشنا شدم. اون موقع سامان شروع کرد به زبان فارسی متن آهنگ گفتن و بعد از یه مدت چند تا شعر روی آهنگ های ( ۵۰Cent ) خوندیم که خیلی جالب شد. بعد از یک مدت "زدبازی-۱" رو بیرون دادیم که روی آهنگ های ( D12 ) خونده بودیم. این آلبوم بود که توی اینترنت رفت و کلی دانلود شد.

سامان: ما اصلاً به خاطر دانلود و این چیزا کار نمی کنیم. چون دوست داریم این کار رو انجام می دیم و دانلود یک نوع آزمایشه تا بفهمیم از آهنگ هامون چقدر استقبال میشه.

گروه سنی شما چیه؟

سامان: تازه دارم میشم ۲۱ ساله.

مهراد: من تازه دارم میشم ۲۲.

سهراب: من تازه شدم ۲۰ ساله!

جریان این نسل و گروه سنی شما چیه؟ چون رپ ایرانی توی همین گروه سنی شما به وجود اومد.

مهراد: سبک اصلی من راک بود و ساز اصلیمم پیانو! ما هر کدوم سبک های خودمون رو داشتیم اما وقتی به هم رسیدیم تصمیم گرفتیم تا این سبک موسیقی رو ادامه بدیم

معنی "زدبازی" چیه و از کجا ریشه گرفته؟

سامان: سال اولی که من به انگلستان اومدم زندگی سختی داشتم. اون موقع من بودم و یکی از رفیقام به نام سهراب (البته نه سهراب خودمون!) توی اون یه سال من و سهراب انقدر با هم بودیم که جریان زاخار (به معنی رفیق) پیش اومد. ما هر دفعه حال نداشتیم که این کلمه رو بگیم و به جاش می گفتیم "زد". مثلاً می گفتیم "چطوری زد؟"، "کجایی زد؟" خلاصه "زد بازی" بین من و این رفیقم بود.

شما اولین گروهی بودین که فحش رو توی آهنگ های رپ ایرانی آوردین. چطور شد که این کار رو کردین؟

مهراد: فحش جزو فرهنگ موسیقی رپه! وقتی شما با کسی دعوات میشه دیگه بر نمیگردی بگی "بی ادب چرا این کار رو میکنی؟ دیگه دوستت ندارم" !!! اینجوری که نمیشه! فحش یک جور رو راست بودنه. به نظر من همه باید یاد بگیرن که خودشون باشن.

سهراب: من خودم اینکاره هستم! به نظر من فحش در ایران فقط توی محیط خانواده بده! ولی هر کسی توی محیط مدرسه بره و ببینه، متوجه میشه که فحش مثل نقل و نبات از دهن بچه ها میاد بیرون و کسی براش مهم نیست و دیگه اون زشتی قرن پیش رو هم از دست میده. جدا از فرهنگ رپ غربی، توی فرهنگ خود ما، "ایرج میرزا" توی شعرهاش خیلی حرفهای رکیکی می زد و فحش می داد. پس نشون می ده فحش توی ادبیات ما با وجود اینکه زشته و همه جا نباید به کار برده بشه، وقتی با هنر آمیخته بشه جلوه بهتری پیدا بکنه.

سامان: رپ اصلاً درباره صحبت عامیانه است. یعنی همون صحبت هایی که تو روز آدم با دوستاش می کنه و فحش یک قسمت از اونه!

بچه ها در کل چند تا آهنگ با هم ضبط کردین؟

سامان: دقیق نمی دونم. تقریباً ۱۰ تا آهنگ اومده بیرون. چند تا هم ضبط کردیم که توی اینترنت نیست.


شما با هم چطور آشنا شدین؟

سامان: من و مهراد هم کلاسی بودیم. با سهراب هم توی یک مهمونی آشنا شدیم

با ما باشید Rap Song


نوشته شده در پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:,ساعت 1:49 توسط (zed)| |

در سال 1982 میلادی در تهران متولد شد . یاس اولین بار در سن 16 سالگی شروع به گوش کردن به موزیک های رپ کرد وقتی که پدرش می خواست از سفر تجاری از آلمان بازگردد ، برای او آخرین سی دی های " توپاک " و دیگر خواننده های هیپ هاپ را می آورد .
بعد از مرگ ناگهانی و نا به هنگام پدرش ، یاس در موقعیتی قرار گرفت که می بایست مسئولیت خانواده خود را به عهده گیرد . بدهی های پدرش که بر دوش او افتاده بود به سختی توانست از پس مخارج خانواده خود برآید .
یاس در سن 18 سالگی مجبور شد رویای رفتن به کالج را کنار بگذارد ، شروع به کار کند و آخرین بازمانده های خانواده اش ( مادرش ، برادر کوچکتر و خواهرانش ) را ساپورت کند . این زمانی بود که شروع به نوشتن شعرهایی کرد که خیلی زود به متن موزیک های او تبدیل شدند . این همچنین راهی برای او بود تا با خاطرات پدرش نزدیک بماند .
بعد از لزلزله بم در ایران ، یاس ازشمار گشته شدگان ( نزدیک به 50 هزار نفر ) در آن مصیبت به شدت ناراحت شده بود ، این زمانی بود که او اولین آهنگش را به نام "بم" نوشت . این ابتدای حرفه خوانندگی او بود . او دریافت که در مسیر موسیقی رپ این توانایی را دارد تا با مردم به وسیله ی گفتن تمام داستان ها ارتباط برقرار کند . چیزی که او گمان می برد بیانشان به وسیله دیگر سبک های موسیقی که فقط شامل چند وزن و قافیه بودند امکان پذیر نیست.
با نگاهی به مسیر موسیقی او ، او این توانایی را داشت تا به مردم الهام ببخشد و قلب میلیون ها جوان ایرانی را به تسخیر خود در آورد او تصمیم گرفت تا آهنگ های خود را به مسئولان معرفی کند و برای گرفتن مجوز انتشار یک آلبوم تقاضا دهد .
سال ها " نه " شنیدن از مسئولان و بارها مورد تمسخر قرار گرفتن برای سبک خوندنش ( رپ ) که شباهت داده می شد به "روزنامه خوانی" ، تلاش های او در آخر به ثمر نشست.
تا این زمان ، در حرکتی بی سابقه شش تا از ده آهنگ او مجوز انتشار دریافت کرد و به زودی یاس تبدیل به اولین رپر در ایران شد که موفق به انتشار یک آلبوم به صورت قانونی می گردید. یاس : " من در آهنگهایم فحاشی نمی کنم یا در مورد --- و خشونت نیز نمی خوانم. من می خواهم که قادر باشم تا با افتخار آهنگهای خود را درمقابل خانواده ام بخوانم . آهنگ های من معمولا با شکایت یا دردهای اجتماعی شروع می شوند ولی همیشه با امید خاتمه می یابند. این بسیار مهم است که به نسل جوان القا کنیم تا به بالاترین درجه خود برسند و بهترین باشند . ما به این نیازمندیم"
به راستی در اندک زمانی یاس از کسی که در مقابل گروه های کوچک می خواند تا امروز که او یکی از محبوب ترین رپرهای ایرانی است . امروزه آهنگ های او توسط میلیون ها کاربر در سراسر دنیا از طریق وبسایت های متفاوت و صدها وبلاگ فارسی شنیده و دانلود می شوند.
در سال 2006 یاس آهنگی نوشت به نام " سی دی رو بشکن " که درباره یک هنرپیشه زن خوشنام ایرانی نوشته شده بود . کسی که قربانی یک توطئه غیراخلاقی شده بود . در آن آهنگ یاس از تمام مردمی که نقش در بی اعتبار کردن آن هنرپیشه داشتند انتقاد کرد و از همه درخواست کرد که جلوی انتشار آن مایه شرمساری را بگیرند و آن فیلم را از کامپیوترها و موبایل های خود پاک کنند .
آن آهنگ باعث بوجود آمدن خشمی در میان جوانان ایرانی شد و هزاران نفر نوشتند و اعتراف کردند که آن سی دی را شکسته اند. گفته شده است که آن آهنگ حداقل در ایران مابین 3-2 میلیون بار شنیده و دانلود شده. موسیقی یاس مرزها را درهم نوردید و به آن سوی آب ها رفت و اکنون او به سرعت به صدای نسل خود تبدیل می شود . برای ایرانیان داخل و خارج کشور از او تقریبا به توپاک ایرانی یاد می کنند .
یاس در آهنگ " هویت من" از غرورش نسبت به میراث و تاریخ ایران می خواند و به فیلم جنجال برانگیز " 300 " اشاره می کند ، آن آهنگ به نوعی از سرود ملی برای نسل های جوان تبدیل شد ، به خصوص یهودیان ایرانی که مشتاق برای ارتباط با فرهنگ و تاریخ غنی خود هستند . موسیقی او ، استاندارد جدیدی برای رپ ایران به وجود آورد .و الهام بخش افراد بسیاری شده و رپرهای فارسی را به سوی خود می آورد تا از سبکش با خواندن آهنگ های معنی دار و مثبت پیروی کنند .
شما او را خواهید دید که با دیگر هنرمندان همکاری می کند تا پرشین رپ را به دنیا معرفی و جهانی سازد .

جدیدا یاس در استودیو برای روی آخرین آلبومی که انتظارش را می رود کار می کند و شعرهایش بر روی موضوعاتی می باشد که شنونده را به سفری درون زندگی خصوصی او می برد . بهترین و پرافتخارترین لحظه ی زندگی او زمانی بود که توانست خواهرانش را ( که همگی دانش آموزان ممتازی هستند ) در کالج ثبت نام کند . امتیازی که او قادر به انجام آن نبود

نوشته شده در پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:,ساعت 1:28 توسط (zed)| |

نام:رضا

نام خانوادگی:نظری

متولد:بهمن 1364

لقب:پیشرو

ساکن تهران

خیلی از سایت های مزخرف برای جمع کردن افراد وجالب کردن مطالب خیلی بلف می زنن ودروغ می نویسند که رضا چه جوری متولد شده که نمی دونم چی باید اسمشون گذاشت رضا هم مثل همه از پدر ومادرش متولد شده پس به شایعه ی وچرندیات توجه نکنید....پدررضا خیلی زود فوت می کنه و رضا اصلا اون رو یادش نمیاد.

رضا تو ۲ سالگی مادرش با مردی ازدواج میکنه که پسری که به دنیا میاد علی داداش کوچیک رضا و ناتنیش میشه.رضا تا ۱۰ سالگی با مامانش و بابای ناتنیشو علی داداش کوچترش تو هفت حوض نارمک زندگی میکردن تا وقتی که

بابای ناتنیش به خاطر سرطان خون سال ۷۶ از دنیا میره که مامانش مجبور میشه خونه رو بفروشه و به نظام آباد منتقل کنه.سال بعدش به خاطر فوت پدر خونه رضا ترک تحصیل میکنه و میره تو بازار برای کار.سال ۷۹ هم علی به دنبال رضا درسو ول میکنه و میره کلاس های آرایشگری که شاید بتونه به کمک عموش بره دبی آرایشگر بشه.رضا سال ۸۰ با کارای زیرزمینی رپ آشنا میشه و کم کم خوشش میاد ومیره دنبال کسایی که دارن اینکارارو میکنن ( اون زمان فقط سروش تو گرگان هژیر و شایان تو تهران رپ میکردن و ابلیس چند ماهی بوده که تو مشهد ...) اول رضا میره سراغ شایان و هژیر که بتونه با کمک اونا آهنگ بخونه که شایان و هژیر قبول نمیکنن و رضا با ابلیس که تازه اومده بوده تهران آشنا میشه وبا اون یه ترک با کیفیت خیلی پایین و شعر خیلی ضعیف مشترکا بیرون میدن .

سال ۸۱ رضا کنار میزنه از رپ و دوباره میره سر کار تا سال ۸۲ که دوباره سر یه کل کلایی با دوستاش وارد رپ میشه و شروع به کار جدی کردن میکنه.سال ۸۳ یه ۶ تا ترک (با آهنگهای که از رپ خون های خارج بود ولی شعرش از خودش )بیرون می ده که فقط بین دوستاش پخش میکنه.( این ۶ تا ترک تو خونه با میکروفون عادی ضبط شده بود )سال ۸۴ رضا موضوع های بهتری واسه خوندن گیر میاره و شروع به نوشتن شعرهای بهتر و قوی میکنه بعد از چند وقت با بچه های ۰۲۱ آشنا میشه و قاطی اینا میشه و چند تا آهنگ با شعرهای بهتر و برای اولین بار تو استادیو میخونه.ولی جایی پخش نمیکنه.درست در همون زمان امزیپر وزد بازی هم واردکار شدن.

آخرای سال ۸۴ رضا به فکر کارا و موضوع های نو و اسم جدید میشه و اول اسم رضا کینگ رو انتخاب میکنه ولی بعد از 4 هفته که میبینه شعرهایی که نوشته قشنگ شده و داره یه تغییراتی تو کاراش میده با مشورت سروش هیچکس اسم پیشرو رو انتخاب میکنه. (وبقیه میگفتن با کارای ضعیف اسم 3pac اسم 2pac رو خراب میکنی)

تمام فروردین و اردیبهشت سال ۸۵ رو رضا شب تا صبح روی شعر و آهنگای جدید و موضوع های بهتر و وضبط کاراش کار میکنه و آلبومی ۱۰ ترک به نام واقعیت به بیرون میده که توش از هیچکس و تتلو و تهی و ابلیس کمک میگیره.قبل از پخش کامل آلبوم به صورت دست به دست با پیشنهاد سروش اسم آلبوم به آلبوم ۰۲۱ تغییر میکنه و ۱۴ ترکمیشه که سروش . تیغه و چند نفر دیگه رو واسه کارای این آلبوم معرفی میکنه که ۱ ترک از تیغه و ۳ ترک دیگه با حضور رضا و دوستاش ( مهدی قاتل - اس بی و .. ) به همراه این آلبوم بیرون میاد و کامل تو سطح تهران پخش میشه.ولی رضا اسم آلبوم واقعیت رو از بین نمیبره و کارای جدیدشو به نام ترک هایی از اون آلبوم ( واقعیت ) بیرون میده.بعد از مدتی که با تتلو کارای آر اند بی و رپ بیرون دادن که سبک جدیدی بود و آهنگهای زود پخش شد شروع به دادن آهنگای جدید با همون اعضای آلبوم ۱۴ ترک ۰۲۱ شد که ۱۵ ترک دیگه هم به آلبومش اضافه کرد و آلبومش رو تمام کرد

ولی به صورت یکه آلبوم رو بیرون نداد و تک تک آهنگهارو بیرون میداد که یکی از دلایل معروفیتش هم همین بود.بالاخره تو آبان سال ۸۵ به فکر جمع کردن آلبومی جدید شد که به تازگی پخش شده و اسم آلبومم با کمک سروش هیچکس (جهنم ساکت) انتخاب شد.آلبوم جدید رضا7ترک که یکیش به نام >>پدر <<که برای پدر واقعیش خوانده باهمراهی تتلو یکیش به نام هدیه که برای امید داداش کوچیکش خوانده و>> از همتون بیزارم <<برای کسای که وقتی خواست رپ بخونه محلش نذاشتن و >>دیوونه<< با کمک هیچ کس .و>> برای رپ <<با کمک تتلو.و >> برو جلو <<باز با همراهی هیچ کس وبالاخره جهنم ساکت.

 

نوشته شده در پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:,ساعت 1:21 توسط (zed)| |


Power By: LoxBlog.Com